زمان خبر:3 دقیقه قبل

یک کیف پول سرد متعلق به صرافی بیت کوین بدنام Mt. Gox تنها چند روز پس از آن که مدیرعامل سابق خود، مارک کارپلز (Mark Karpeles) از برنامه های خود برای توزیع مجدد ۶ میلیارد دلار بیت کوین بین طلبکاران خود خبر داد، ۶۸۰۰ بیت کوین را به یک کیف پول ناشناخته منتقل کرد.

Mt. Gox یک صرافی بیت کوین مستقر در توکیو بود که در فوریه ۲۰۱۴ (بهمن ۹۲) پس از هکی گسترده و ضرر ۸۵۰،۰۰۰ بیت کوین تعطیل شد. در مصاحبه اخیر، کارپلز فاش کرد که این صرافی در طول بسته شدن شرکت، تقریباً ۲۰۰،۰۰۰ بیت کوین در اختیار داشته که از این تعداد، سرپرست آن در گذشته تقریباً ۵۰،۰۰۰ بیت کوین را به قیمت ۶۰۰ میلیون دلار فروخته است.

به گفته کارپلز، ارزش آن ۱۵۰،۰۰۰ بیت کوین باقی مانده که در حال حاضر توسط Mt. Gox نگهداری می شود، در طول سال ها افزایش یافته است و به بیش از ۶ میلیارد دلار رسیده است. پس از این افشاگری، مدیرعامل سابق برنامه های خود را برای توزیع مجدد پول و تسویه حساب با طلبکاران تایید کرد.

پنج روز پس از مصاحبه کارپلز، حساب توییتر @whale-alert نشان داد که ۶۸۰۰ بیت کوین به ارزش نزدیک به ۳۱۹ میلیون دلار، از یک کیف پول سرد متعلق به صرافی منحل شده Mt. Gox به یک کیف پول ناشناخته منتقل شده است.

با وجود غیرفعال بودن برای بیش از ۸ سال، تیم Mt. Gox قبلاً یک طرح توانبخشی برای جبران خسارت طلبکاران به اشتراک گذاشته است. با این حال، انتقال این ۶۸۰۰ بیت کوین نشانه شروع احتمالی این طرح است.

در حالی که کسب‌وکارهای رمزارزی به اتخاذ تدابیر امنیتی مختلف برای دفع حملات ادامه می‌دهند، تبهکاران نیز با این تغییرات همراه بوده‌اند تا سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط را به خود جذب کنند.

در ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۹)، Rare Bears، پروژه NFT که اخیراً راه اندازی شد، ، انجام یک حمله فیشینگ موفقیت آمیز را تایید کرد که منجر به ضرر نزدیک به ۸۰۰،۰۰۰ دلار NFT شد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، هکر توانسته به اکانت یکی از مدیران در Discord دسترسی پیدا کند و با ارسال لینک های فیشینگ، کیف پول کاربران را تخلیه کند. تیم Rare Bears در نهایت توانست این اکانت را حذف و سرور را از حملات بعدی ایمن کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: cointelegraph

منبع