زمان خبر:1 دقیقه قبل

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، ریزش بازار ارزهای دیجیتال در اوایل پنجشنبه سرعت گرفت و اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ ها زیان بیشتری نسبت به بیت‌کوین متحمل شدند. با ادامه کاهش ارزش دارایی‌ های مختلف، اکثر آلت‌کوین‌ ها از ۳ تا ۱۵ درصد زیان دیدند. برترین کوین‌های DeFi، حریم خصوصی و Web3 نیز متحمل ضررهای قابل توجهی شده‌اند و قیمت Apecoin (APE) نیز بیش از ۱۰ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است.
در میان این فشار فروش، بیت کوین بالاتر از سطح حمایت مهم ۲۸،۰۰۰ دلار باقی مانده و کاهش کمتری را نسبت به آلت کوین ها داشته است. با قیمت فعلی ۲۸،۲۰۰ دلاری، بیت کوین متحمل ضرر ۴/۱۳ درصدی شده است. چندین استیبل کوین وابسته به دلار، از جمله تتر (USDT) نیز با افتی ناچیز، با قیمت ۰/۹۹ دلاری معامله می‌شوند.

پروژه های لایه ۱ برتر، سولانا و Avalanche – که توسط برخی “قاتلان اتریوم” نامیده می‌شوند – در نتیجه این رکود زیان های زیادی را تجربه کرده‌اند.

قیمت توکن SOL از سولانا، احتمالاً بزرگ‌ترین رقیب اتریوم به دلیل تراکنش‌ های سریع و کم‌هزینه‌اش، در ریزش امروز به ۴۳/۱۰ دلار کاهش یافته است که آن را ۸۳/۲۳ درصد کمتر از ۶ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۵ آبان ۱۴۰۰)، زمانی که به بالاترین قیمت ۲۶۰ دلاری رسید، قرار می‌دهد.

در اواخر سال ۲۰۲۱، سولانا و سایر شبکه‌های مشابه لایه ۱ با رشد روایت قاتل اتریوم، در کنار کانسپت های رو به رشدی مانند متاورس، مورد توجه قرار گرفتند. سولانا در زمان انتشار این مقاله با قیمت ۴۳/۶۱ دلار معامله می‌شد که ۹/۸۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۱۴/۵۷ درصد در هفته گذشته کاهش داشته است.

Avalanche، پانزدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار و چهارمین شبکه بزرگ از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) در DeFi، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴/۵ درصد افت داشته است. AVAX در حال حاضر با قیمت ۲۳/۹۸ دلار معامله می‌شود که ۱۷/۸۷ درصد نسبت به بالاترین قیمت خود در هفته گذشته و ۸۳/۴۵ درصد نسبت به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۱۴۶ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) کاهش یافته است.

ApeCoin (APE)، توکن ایجاد شده برای اکوسیستم Bored Ape Yacht Club نیز ارزش خود را از دست داده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰/۳۶ درصد کاهش یافته و به قیمت فعلی تقریباً ۶/۵۲ دلاری رسیده است. ApeCoin در هفته گذشته ۱۴/۲۶۵ درصد کاهش داشته است و از زمان آغاز به کار خود در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، زمانی که نزدیک به ۴۰ دلار معامله می‌شد، ۸۵ درصد افت داشته است.

به طور کلی، ارزش بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته با ۳/۷۵ درصد کاهش به ۱/۲۱ تریلیون دلار رسیده است، در حالی که قیمت اتریوم، پلتفرم غالب برای NFT ها و برنامه های غیرمتمرکز (dApps)، تقریباً ۷/۳۵ درصد کاهش یافته و به ۱۷۶۹ دلار رسیده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع: u.today

منبع