زمان خبر:3 ثانیه قبل

اوکراین بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار از طریق فروش NFT ها جمع آوری کرده است که به عنوان اوراق قرضه جنگی برای کمک به هزینه های جنگ در اوکراین استفاده می شود. این فرایند با بازسازی موزه ها، تئاترها و سایر مؤسسات فرهنگی کشور که در تهاجم روسیه ویران شده اند آغاز خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، در کمتر از یک روز، موزه متاتاریخ اوکراین تعداد ۱۲۸۲ NFT اثر هنری را به قیمت ۱۹۰ اتر از طرف وزارت تحول دیجیتال فروخت.

هنر به تصویر کشیده شده در NFT ها داستان تهاجم روسیه به کشور اوکراین را بیان می کند، ویرانه ساختمان ها، سربازان شکست خورده و پرچم های سوزان را به تصویر می کشد. همه اینها به عنوان NFT نمایش داده می شوند تا یاد رویدادهای دو ماه قبل را زنده نگه دارند.

حساب رسمی این موزه در توییتی نوشت: “ما در حال حاضر ۱۱۵۳ اثر هنری فروخته ایم و این فروش همچنان ادامه دارد. هدف ما ۱ میلیون است.” علاوه بر این، این موزه همچنین برنامه‌هایی را برای حراج چهار اثر هنری در آینده نشان داد که فقط برای دارندگان این NFT‌ ها باز خواهد بود.

میخائیلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر این کشور، در توییتی نوشت: “در حالی که روسیه از تانک‌ها برای نابودی اوکراین استفاده می‌کند، [آنها] به فناوری انقلابی بلاک چین متکی هستند.”

«موزه NFT راه اندازی شد. مکانی برای حفظ خاطرات جنگ و گرامی داشت هویت و آزادی اوکراینی.»

جنگ یک کاربرد جدید برای NFT ها ایجاد می کند؟
بحران ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین به عنوان اولین جنگ کریپتو در جهان توصیف شده است. در حالی که اوکراین میلیون ها دلار کمک مالی را از طریق جامعه کریپتو جمع آوری کرده است، روسیه به تلاش های خود برای دور زدن تحریم های غرب با این طبقه دارایی ادامه می دهد.

با این حال، NFT ها شکل جدیدی از سودمندی را در قالب «اوراق قرضه جنگی» پیدا کرده‌اند که با توجه به تهاجم ناگهانی و تکانشی روسیه به این کشور، قبلاً مانند آن را ندیده‌ایم. پول جمع آوری شده از طریق NFT ها می تواند به عنوان اوراق قرضه جنگی برای کمک به دفاع کشور مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که به طور همزمان به اوکراین در بازسازی زیرساخت های فرهنگی نیز کمک می کند.

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، CryptoPunk #۵۳۶۴ به کیف پول اتریوم اوکراین اهدا شد که طبق گفته منابع، حدود ۲۰۰،۰۰۰ دلار ارزش داشت.

آزمایشگاه یوگا، از طریق Bored Ape Yacht Club (BAYC)، مبلغ ۱ میلیون دلار به اوکراین اهدا کرد که با کمک های مالی جامعه مطابقت دارد.

از زمان تهاجم روسیه، اوکراین بیش از ۶۰ میلیون دلار کمک مالی در قالب ارزهای دیجیتال جمع آوری کرده است. شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic اشاره کرد که بخش عمده ای از کمک های مالی از طریق اتریوم انجام شده است و بیت کوین و استیبل کوین ها در رتبه های بعدی قرار دارند.

آخرین قانون زلنسکی
اخیرا، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy)، اولین چارچوب رمزارزی این کشور را برای اعطای قانونی به این طبقه دارایی امضا کرد. قانون دارایی های مجازی به صرافی های ارز دیجیتال خارجی و اوکراینی اجازه می دهد تا به طور قانونی در این کشور فعالیت کنند.

این قانون شرایط را برای راه اندازی یک بازار دارایی مجازی قانونی در اوکراین ایجاد می کند. این بازار جدید توسط کمیسیون ملی بورس و اوراق بهادار تنظیم خواهد شد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع: beincrypto

منبع