زمان خبر:3 ثانیه قبل

شرکت فروش بلیط ایالات متحده Ticketmaster به سازمان دهندگان اجازه داده است که بلیط های رویداد زنده را در قالب توکن های غیر قابل تعویض (NFT) بفروشند.

اسپرتس بیزنس جورنال(Sports Business Journal)برای اولین بار گزارش داد که این بلیط ها را می توان قبل، در طول یا بعد از رویدادها در بلاک چین Flow که توسط Dapper Labs توسعه یافته فروخت.

تیکت مستر برای اولین بار در نوامبر 2021 وارد حوزه کلکسیون های دیجیتالی شد، زمانی که بلیت های یادبود یا بلیت هایی را که به عنوان یادگاری در مقابل دسترسی به یک رویداد در بازی های منتخب NFL کاربرد داشتند، منتشر کرد.

در حال حاضر، Ticketmaster در حال راه اندازی بلیط رویداد با واسطه بلاک چین از طریق NFT است، یک ابزار مفید برای NFT که مدت ها مورد بحث قرار گرفته است. به گفته SBJ، این شرکت در حال حاضر بیش از 5 میلیون NFT در Flow برای Apollo Theater، The Black Crows، Gavin DeGraw و سایر مشتریان برگزارکننده رویداد منتشر کرده است.

شرکت‌های فروش بلیت به خاطر امکان ردیابی بلاک چین،توجه خود را به بلیط‌های مبتنی بر NFT معطوف کرده‌اند تا کلاهبرداری‌ها یا فروش بازار سیاه بلیط را کاهش دهند. اما همانطور که The Block قبلا گزارش داده بود، بلیط های مبتنی بر NFT هنوز در معرض فعالیت غیرقانونی هستند.

Dapper Labs بر بلاک چین Flow نظارت می کند، که پایه و اساس پروژه های NFT NBA Top Shot و CryptoKitties است. Dapper Labs تا سپتامبر 2021 ارزشی معادل 7.6 میلیارد دلار داشت.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع:theblock

منبع