زمان خبر:2 دقیقه قبل

بر اساس داده‌های cryptoslam.io، تعداد خریداران مجموعه NFT Bored Ape Yacht Club (BAYC) در ماه آگوست (مرداد) به ۲۶۳ نفر با ۴۳۸ تراکنش کاهش یافته است. از زمان عرضه این مجموعه در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)، این تعداد از خریداران جزو کمترین آمار ثبت شده آن بوده است.

پس از شروع زمستان کریپتو در اوایل سال جاری، میانگین ارزش تراکنش‌های BAYC به ۱۰۶،۴۵۶ دلار کاهش یافته است. در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین) قیمت هر میمون از این مجموعه به ۳۱۲،۱۰۱ دلار می‌رسید. در می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰)، این مجموعه شاهد بیشترین تعداد خریداران (۳۵۵۰) و تراکنش‌ها (۹۲۵۵) بود.

با کاهش قیمت BAYC و CryptoPunks، حدود ۵۵ میلیون دلار از این NFTها در معرض خطر لیکوئیدی قرار گرفته است، زیرا کاربران از آنها به عنوان وثیقه وام‌های اتریومی استفاده کرده‌اند. Yuga Labs، مالک هر دوی این مجموعه‌ها نیز با یک دعوی حقوقی مواجه شده است که ادعا می‌کند این شرکت «به‌طور نامناسبی» جامعه را وادار به خرید NFT‌های BAYC با «قیمتی اغراق شده» کرده است.

در نیمه اول سال، دیسکورد BAYC سه بار مورد حمله قرار گرفت و هکرها تکنیک‌های فیشینگ را برای دسترسی به NFT‌های کاربران به کار گرفتند. تا به امروز، فروش BAYC از ۸۵۰،۵۹۷ اتر یا ۲/۴ میلیارد دلار فراتر رفته است. Cointelegraph پیش‌تر گزارش داده بود که پلتفرم OpenSea نیز شاهد کاهش ۹۹ درصدی حجم معاملات NFT خود بوده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

منبع