زمان خبر:4 دقیقه قبل

وزیر دارایی هند، T. V. Somanathan، امیدهایی مبنی بر اینکه بیت کوین و اتریوم در این کشور تبدیل به یک ارز قانونی شوند را از بین برد و تصریح کرد که ارزهای دیجیتال خصوصی و توکن های غیرمثلی هرگز از چنین وضعیتی برخوردار نخواهند شد. به گزارش خبرگزاری ANI، وی اظهار داشت که تنها روپیه دیجیتال به عنوان ارز رسمی شناخته می شود.

Somanathan ارزهای دیجیتال را به طلا و الماس تشبیه کرد و توضیح داد که ارزش این دارایی ها نمی توانند توسط دولت تایید شوند:

بیت کوین، اتریوم یا NFT هرگز به ارز قانونی تبدیل نمی شوند. دارایی های رمزارزی، دارایی هایی هستند که ارزش آنها بین دو نفر تعیین می شود. شما می توانید طلا، الماس یا کریپتو بخرید، اما ارزش آنها از سوی دولت تایید نمی شود.

وزیر دارایی مدعی شد که دولت قادر به محافظت از فعالان بازار ارزهای دیجیتال در برابر ضررهای مالی احتمالی نیست.

در ۱ فوریه (۱۳ بهمن)، وزیر دارایی، Nirmala Sitharaman، اعلام کرد که بانک مرکزی هند نیز ارز دیجیتال خود را که نسخه دیجیتالی اصلاح شده روپیه خواهد بود، قبل از آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) عرضه خواهد کرد.

دولت همچنین یک رژیم مالیاتی برای رمزارزها معرفی کرده و پیشنهاد کرده است که ۳۰ درصد مالیات بر سود معاملات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و توکن های غیرمثلی اعمال کند.

اگرچه سرمایه‌گذاران اکنون می‌توانند پس از ماه‌ها گزارش‌ در مورد ممنوعیت عمومی ارزهای دیجیتال نفس راحتی بکشند، اما برخی به اشتباه تصور می‌کنند که شفاف‌سازی مالیات بر ارزهای دیجیتال برابر با قانونی کردن کریپتو است. Sitharaman روز سه‌شنبه تصریح کرد که رژیم مالیاتی جدید به معنای مشروعیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال نیست. وزیر دارایی افزود که رایزنی‌ها در مورد مقررات ارزهای دیجیتال هنوز در جریان است.

همانطور که U.Today گزارش داد، لایحه مورد انتظار کریپتو در جلسه بودجه مجلس لحاظ نشده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: u.today

منبع