زمان خبر:40 ثانیه قبل

پس از موجی از انتقادات از سوی جامعه منبع باز در این هفته، موزیلا، شرکت سازنده مرورگر محبوب فایرفاکس، روز پنجشنبه اعلام کرد که پذیرش کمک های مالی به ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است البته این اقدام بیشتر به استناد یک “بحث مهم” در مورد تأثیر زیست محیطی دارایی های دیجیتال است. موزیلا در توییتی نوشت: “هفته گذشته، یادآوری کردیم که موزیلا کمک‌های مالی را درقالب رمزارزها می‌پذیرد. “این توئیت منجر به چالش مهمی در مورد تاثیرات زیست محیطی رمزارزها شده بود.”

اکنون این سازمان در حال بررسی این موضوع می باشد که چگونه سیاست فعلی خود در مورد کمک‌های رمزارزی که با اهداف آب و هوایی مطابقت دارند یا خیر را تنظیم کند. ولی درحال حاضر اهدای رمزارز را برای ۲۱۱ میلیون کاربر فعال خود متوقف کرده است.

این غوغا از 31 دسامبر (10 دی) آغاز شد، زمانی که موزیلا یک توییت کوتاه منتشر کرد و به دنبال کنندگان یادآوری کرد که می توانند از رمزارزها برای کمک های مالی به بنیاد موزیلا استفاده کنند. در توییت موزیلا به طور خاص به بیت کوین، اتریوم و دوج کوین اشاره شده است.

موزیلا می‌گوید: “با روح منبع باز، این یک فرآیند شفاف خواهد بود و ما بروزرسانی‌های منظم را به اشتراک می‌گذاریم. ما مشتاقانه منتظر این گفتگو هستیم و از جامعه خود برای حسن توجهشان قدردانی می کنیم.”

موزیلا جدیدترین شرکت فناوری است که به دلیل استقبال از کریپتو با واکنش شدید مواجه شده است، اگرچه اخیراً بیشتر در مورد شرکت‌های بازی و NFT اتفاق افتاده است.

در همین حال، بر خلاف فایرفاکس، مرورگر مبتنی بر حریم خصوصی Brave به طور کامل رمزارزها را پذیرفته است و تعداد کاربران فعال این پلتفرم در سال 2021 از 50 میلیون کاربر فراتر رفته است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: decrypt.co

منبع