زمان خبر:5 ثانیه قبل

تازه ترین داده های dappradar.com نشان می دهد که رکورد فروش در بازار توکن های غیرمثلی Opensea از مرز 20 میلیارد دلار گذشته است. این بازار NFT پنج سال پیش توسط دو کارآفرین با نام های دوین فینزر و الکس اتالا  (Devin Finzer و Alex Atallah) راه اندازی شد.

در واقع، Opensea به کاربران اجازه می دهد تا علاوه بر امکان به حراج گذاشتن، NFT های خود را با قیمتی ثابت بفروشند. هنگامی که این بازار در سال 2017 شروع به کار کرد، اتریوم بلاکچین انتخابی آن بود، اما اخیراً پشتیبانی از شبکه بلاکچین لایه دوم پالیگان (L2)  را نیز اضافه کرده است.

داده‌های Dune Analytics حاکی از آن است که تعداد تراکنش‌ها و حجم دلار مبادله شده در Opensea طی 30 روز گذشته افزایش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، طبق معیارهای dappradar.com، فروش 30 روزه در این پلتفرم 35.17٪ افزایش یافته است.

در حالی که Opensea امروزه به عنوان بازاری پیشرو در زمینه توکن های غیرمثلی (NFT) شناخته می شود، شرکت Looksrare رقیب جدید آن با حجم معاملات 14.68 میلیارد دلاری کم کم در این بازار خودنمایی می کند. اکسی اینفینیتی با رکورد فروش 4.08 میلیارد دلار در رتبه سوم بازارهای NFT قرار دارد.

از دیگر رقبای اصلی Opensea می توان به پلتفرم های نام آشنایی همچون Rarible، Magic Eden، Atomic Market، Superrare.co، Foundation، Digitaleyes Market و غیره اشاره کرد. در این میان، Magic Eden که بیشترین تعداد فروش را در بین بازارهای NFT فوق به خود اختصاص داده است، تاکنون فقط به رکورد 582.31 میلیون دلار دست پیدا کرده است که در مقابل رکورد Opensea اصلاً عدد چشمگیری نیست.

گفتنی است که قبل از ثبت رکورد فروش 20 میلیارد دلاری، Opensea بعد از خرید Dharma Labs ، در ماه ژانویه (دی و بهمن) 300 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد که ارزش این شرکت را به 13.3 میلیارد دلار رساند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin

منبع