زمان خبر:3 ثانیه قبل

شرکت فناوری مالی مستقر در نوردیک، لونار (Lunar)، یک دور مالی 77 میلیون دلاری را به اتمام رسانده است. این سازمان به ارزش 2 میلیارد دلار رسید و یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال را معرفی کرد.

لونار وارد صنعت کریپتو می شود

شرکت دانمارکی Lunar با سرمایه 77 میلیون دلاری سری D-2، مجموع دورهای سرمایه گذاری را به 310 میلیون دلار رساند. این سرمایه‌گذاری توسط حامیان مالی برجسته مانند Heartland، Kinnevik، Tencent، و IDC Ventures هدایت شد.

جدا از تامین مالی، که از طریق آن لونار از ارزش 2 میلیارد دلاری فراتر رفت، این شرکت راه اندازی یک شرکت زیرمجموعه بلاک چین و یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال را فاش کرد. کن کلاوسن (Ken Klausen)، بنیانگذار و مدیر عامل لونار، امیدوار است که این ابتکار به مشتریانی که در تلاش برای “استفاده از چندین پلتفرم برای نیازهای خود” هستند، کمک کند.

او تاکید کرد: «ما هیجان‌زده هستیم که رمزارز را به دنیای بانکداری، پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری خود بیاوریم.

در ابتدا، کاربران Lunar می توانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، پولکادات (DOT)، دوج کوین (DOGE) و کاردانو (ADA) را معامله کنند.

علاوه بر این، کلاوسن پیش بینی کرد که آینده پول ارتباط نزدیکی با Web3 و متاورس (Metaverse) دارد. پلتفرم Lunar بررسی خواهد کرد که چگونه “هم فناوری رمزنگاری و هم فناوری بلاک چین می تواند برای مشتریان ما برای ورود به سطح بعدی پرداخت و بانکداری مفید باشد.”

Lunar که در سال 2015 (1393) تأسیس شد، خدمات خود را به دانمارک، نروژ و سوئد گسترش می دهد. در سال 2019 (1397) مجوز بانکداری اروپا را دریافت کرد و در حال حاضر بیش از 500000 مشتری دارد.

محیط کریپتو در اسکاندیناوی

منطقه شمالی اروپا، جایی که دفتر مرکزی Lunar در آن قرار دارد، به ندرت در کانون توجه صنعت ارزهای دیجیتال قرار دارد.

در دانمارک، بیت کوین و آلت کوین ها مجاز به استفاده به عنوان ابزار پرداخت، به عنوان دارایی و به عنوان کالا هستند. دولت به مردم محلی اجازه می دهد تا از رمزارز برای انجام هر گونه فعالیت قانونی، همراه با صرافی هایی که از آن پشتیبانی می کنند، استفاده کنند.

با این حال، رئیس بانک مرکزی دانمارک، لارس رود (Lars Rohde)، طرفدار بیت کوین نیست. سال گذشته، او آن را “حدس و گمان” خواند و استدلال کرد: “هیچ ثبات و تضمینی از هیچ طرف در مورد ارزش ارزهای دیجیتال وجود ندارد.”

نروژ با دارایی های دیجیتالی مانند هر درآمد یا ثروت دیگری در زمینه مالیات شخصی رفتار می کند. به جرات می توان گفت که برخی از سیاستمداران این منطقه، حامیان این بخش هستند. برای مثال، وزیر آب و هوا و محیط زیست نروژ، Sveinung Rotevatn یک HODLer بیت کوین است.

سوئد، یکی دیگر از کشورهای منطقه اسکاندیناوی، تلاش های خود را به سمت راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هدایت کرده است. دولت آن، تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است. زیرا انتظار می‌رود که کرون الکترونیک تا سال 2026 (1404) اجرایی شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato

منبع