آن دسته از طرفداران نیروانا(Nirvana) که پس از سقوطرمزارزها در هفته گذشته، مقداری پول نقد باقی گذاشتند، این فرصت را خواهند داشت که بخشی از تاریخ گروه مورد علاقه خود را که در بلاک چین جاودانه شده است، داشته باشند.

در 20 فوریه 2022 (1 اسفند)، حراجی با تصاویر و آثار هنری تا به حال دیده نشده نیروانا برگزار می شود. این حراج فقط رمزنگاری خواهد بود و در روز تولد کورت کوبین(Kurt Cobain)، رهبر این گروه نمادین که در 5 آوریل 1994 (16 فروردین 1373) خودکشی کرد، برگزار می شود.

نیروانا در بلاک چین جاودانه شده است

این حراج شامل 27 تصویر و 15 اثر هنری است که قبلاً دیده نشده، از مجموعه ای از تصاویر گرفته شده توسط عکاس فیث وست (Faith West) در 1 اکتبر 1991 (9 مهر 1370)، در طی کنسرت گروه در JC Dobbs در فیلادلفیا، شش روز قبل از انتشار آلبوم Nevermind ایجاد شده است. .

این تصاویر که اکنون در راریبل (Rarible) به نمایش در می آیند، شامل عکس های سیاه و سفید و همچنین برخی ویرایش های رنگی روانگردان و برخی GIF ها با تصاویر متحرک مختلف هستند.

این حراج توسط پاپ لجندز (Pop Legendz)، استارت آپی که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مرتبط با صنعت موسیقی را تولید می کند، برگزار می شود. این NFT ها همگی ارزان نیستند، اگرچه قیمت توکن ها ممکن است با توجه به اینکه این گروه در صحنه راک، جایگاهی افسانه ای به دست آورده است، موجه باشد. همچنین این مطالب تا زمان اعلام در دسترس عموم قرار نگرفته بود. قیمت هر تصویر از 1 اتریوم (ETH) و 67 ETH برای هر GIF شروع می شود. این حراج احتمالا با قیمت های بسیار بالاتر به پایان خواهد رسید.

برندگان نه تنها NFT را دریافت خواهند کرد، بلکه آنها همچنین یک قاب منحصر به فرد، چاپ 16 “x24” از یکی از تصاویر امضا شده توسط عکاس، دریافت می کنند.

برای اعضای باشگاه هواداران نیروانا، شرایط ویژه ای وجود دارد: 100 کاربر می توانند GIF را با قیمت 499 دلار خریداری کنند و 100 تصویر با قیمت 99 دلار به فروش می رسد. فقط اعضای این باشگاه می توانند با کارت اعتباری پرداخت کنند. تمامی خریداران دیگر باید با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

نیمی از عواید به پروژه تروور (Trevor) اهدا خواهد شد. این موسسه خیریه به جوانان در جامعه LGBTQ+ کمک می کند تا از خودکشی جلوگیری کنند. بخشی دیگر به گرید آلترنیتیوز (Grid Alternatives) اختصاص خواهد یافت، سازمانی که پنل های خورشیدی را بین خانواده های کم درآمد توزیع می کند.

NFT ها و صنعت سرگرمی

NFT ها، توکن های منحصر به فردی هستند که از ویژگی های استاندارد بلاک چین برای اثبات مالکیت استفاده می کنند. برخلاف ارزهای رمزپایه معمولی یا توکن‌های غیرقابل تعویضی که می‌توان آن‌ها را با سایر دارایی‌های دقیقاً مشابه (مانند 1 BTC یا 1 ETH) مبادله کرد، NFT‌ها یکی یکی مینت می‌شوند و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

از آنجا که آنها منحصر به فرد هستند، استفاده اصلی آنها به عنوان مدرک هویت یا مالکیت است. و در ماه های اخیر، صنعت سرگرمی و بازی توانسته از ویژگی های آنها بهره برداری کند.

در خارج از دنیای بازی، که یک صنعت پررونق است، هنرمندان بیشتری مجموعه های NFT را راه اندازی می کنند که تجربه کاربری منحصر به فردی را ارائه می دهد. از بلیط کنسرت گرفته تا حق امتیاز آهنگ، NFT ها در نحوه درک هنرمندان از رابطه خود با طرفداران انقلابی ایجاد می کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato

منبع