زمان خبر:53 ثانیه قبل

اپلیکیشن بازی Pavia هفته گذشته در شبکه Cardano راه اندازی شد و به اولین پروژه متاورس در این بلاکچین تبدیل شده است.

حدود 100,000 قطعه زمین در پاویا صادر شد که هر کدام به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض منحصر به فرد (NFT) با مختصات فردی ضرب شده است. بیش از 60 درصد از این بسته ها در اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) 2021 پیش فروش شدند و مجموعه باقی مانده در سه ماهه اول سال 2022 به فروش می رسد.

توکن بومی پاویا به‌عنوان ارز درون بازی عمل می‌کند، 25 درصد از آن ماه گذشته به مالکان NFT داده شده است. داده‌های Muesliswap، یک صرافی مبتنی بر کاردانو، نشان می‌دهد که توکن‌های پاویا در آن زمان کمی بیش از 20 سنت به فروش رسیده اند. ارزش بازار آن بیش از 107 میلیون دلار است.

 

 

داده ها نشان می دهد که اکنون بیش از 8300 مالک زمین در پاویا وجود دارد. با این حال، کاربران از روز دوشنبه نمی توانند دارایی ها را بر روی نقشه های خود مستقر کنند. “لطفاً به خاطر داشته باشید که در این مرحله از توسعه، نمی‌توانید محتوایی را در قطعه زمین خود مشاهده یا مستقر کنید.”

این پروژه زمانی انجام می‌شود که زمین‌های مجازی با میلیون‌ها دلار در اکوسیستم‌های مجازی که بر روی بلاکچین‌هایی مانند اتریوم ساخته شده‌اند، فروخته می‌شوند. قطعات روی پاویا تا 30000 کاردانو (≈45600 دلار در زمان نگارش) در بازار CNFT Cardano NFT فهرست شدند.
شرکت ها اخیراً علاقه ی بیشتری برای حضور خود در متاورس از خود نشان داده اند. مانند صرافی‌ Binance.US که در حال ایجاد دفتری در پورتال‌ها، پروژه متاورس مبتنی بر سولانا می باشد و همچنین سازنده جهانی قطعات الکترونیکی، سامسونگ، که نسخه متاورس فروشگاه پرچم‌دار نیویورک سیتی خود را در اوایل ماه جاری در متاورس Decentraland راه‌اندازی کرده است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: Coindesk

منبع