زمان خبر:6 دقیقه قبل

به گزارش فایننشال تایمز، فیسبوک(Facebook) و اینستاگرام(Facebook)، زیرمجموعه‌های غول فناوری متا(Meta)، در مسیری هستند که به کاربران خود اجازه می‌دهند توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) خود را ایجاد کنند.

صاحبان NFT می توانند آثار هنری ارزشمند خود را به عنوان تصاویر پروفایل به نمایش بگذارند. توئیتر نیز در سپتامبر گذشته(شهریور)، گزینه مشابهی را اعلام کرد.

علاوه بر این، شرکت مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg) همچنین در حال کار بر روی بازار NFT خود است که امکان خرید و فروش کلکسیون را فراهم می کند. متا باید با شرکت های بومی ارزهای دیجیتال مانند اپن سی (OpenSea) و کوینبیس (Coinbase) رقابت کند.

لازم به ذکر است که تلاش‌های NFT متا هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، به این معنی که بعید است ویژگی‌های ذکر شده در بالا، به این زودی‌ها راه‌اندازی شوند.

OpenSea، بزرگترین بازار NFT، اخیراً پس از رشد خیره کننده در سال 2021 (1400) ، به ارزش 13.3 میلیارد دلار رسیده است. با این حال، هیچ کمبودی در مقایسه با یک بازار پر سود که ارزش آن اکنون به ۴۰ میلیارد دلار رسیده‌است، وجود ندارد. بازار کوین‌بیس که هنوز راه‌اندازی نشده است، به‌عنوان تهدید اصلی برای OpenSea در نظر گرفته می‌شود، اما باید با اف تی ایکس (FTX NFT)، راریبل (Rarible) و دیگر پلتفرم‌ها نیز رقابت کند.

حرکت فیسبوک به سمت NFT ها کاملاً قابل انتظار است. این شرکت عملاً با تغییر نام تجاری به متا و تغییر لوگوی خود به لوگوی بی نهایت در اوایل نوامبر(آبان)، برنامه‌های «متاورس» خود را به طور کامل اجرا کرد.

جاه‌طلبی‌های متاورس این غول فناوری، عمدتاً با نظراتی غیرعادی مواجه شد و بسیاری از حامیان ارزهای دیجیتال استدلال می‌کردند که این موضوع احتمالاً تمرکززدایی را تضعیف می‌کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: u.today

منبع