زمان خبر:19 ثانیه قبل

مایکروسافت ،غول بازی، Activision Blizzard ، را به مبلغ 69 میلیارد دلار به عنوان بخشی از اقدامی برای افزایش برنامه های بازی و متاورس خود خریداری می کند.
اکتیویژن بلیزارد خانه فهرست بلندبالایی از فرنچایزهای نمادین بازی مانند Call of Duty، Overwatch، Candy Crush، World of Warcraft و Tony Hawk’s Pro-Skater است. پس از این قرارداد، بازی‌های آن قرار است به سرویس Game Pass مایکروسافت ایکس‌باکس که ۲۵ میلیون مشترک دارد، اضافه شود.
طبق اعلامیه 18 ژانویه(28 دی) مایکروسافت، این شرکت Activision Blizzard را با قیمت 95.00 دلار به ازای هر سهم با ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این قرارداد قرار است در سال مالی 2023 (1402)بسته شود و مایکروسافت به سومین شرکت بزرگ بازی از نظر درآمد پس از Tencent مالک Riot Games و توسعه دهنده Playstation سونی تبدیل خواهد شد.

مایکروسافت تصریح کرد که این خرید از رشد خدمات آن در سراسر موبایل، رایانه شخصی، کنسول و بازی‌های ابری پشتیبانی می‌کند، و همچنین به طور مشخص اعلام کرد که «بلوک‌های سازنده برای متاورس» فراهم می‌کند. ساتیا نادلا(Satya Nadella)، مدیرعامل و رئیس مایکروسافت گفت:
بازی‌ها پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌های امروزی هستند و نقشی کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت.
به عنوان بخشی از خرید، مایکروسافت اعلام کرد که بابی کوتیک(Bobby Kotick)، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، تا زمان بسته شدن قرارداد، در راس کار باقی خواهد ماند و سپس کنترل آن به فیل اسپنسر(Phil Spencer)، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ واگذار خواهد شد.
اسپنسر از طریق یک پست وبلاگ ایکس باکس از این قرارداد استقبال کرد و تاکید کرد که این شرکت در تلاش است تا بازی های ابری را در هر تعداد که ممکن است در دسترس قرار دهد. او اشاره ای به متاورس یا NFT نکرد، بخش هایی که با واکنش شدید برخی از بخش های جامعه بازی مواجه شده اند.
اسپنسر نوشت: “فرانچایزهای فوق‌العاده در سراسر Activision Blizzard همچنین به برنامه‌های ما برای بازی‌های ابری سرعت می‌بخشد و به افراد بیشتری در نقاط بیشتری در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا با استفاده از تلفن‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌هایی که قبلاً دارید، در انجمن Xbox شرکت کنند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 

 

منبع